לקראת ההצבעה באו"ם: האם יבטלו את הצהרת טראמפ?

שלמה ריזל No Comments on לקראת ההצבעה באו"ם: האם יבטלו את הצהרת טראמפ?

לקראת ההצבעה באו"ם: בארה"ב מבהירים כי יעקבו מקרוב אחר המדינות שיתנגדו להצהרת טראמפ ויבטלו את ההכרה בירושלים

אולם העצרת הכללית של האו"ם צילום: פטריק גרובן
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לקראת ההצבעה הערב בעצרת הכללית של האו"ם נגד ההכרה האמריקנית בירושלים כבירת ישראל אומר שגריר ישראל באו"ם דני דנון כי "הניסיון להעביר יוזמות שתכליתן להכחיש את היסטוריה הוא לא רלוונטי. ירושלים היא בירתו של העם היהודי ושל מדינת ישראל ואיננו צריכים שום אישור לכך".

מאחורי הקלעים ניהלו ישראל וארצות הברית מאמצים דיפלומטיים בניסיון לשכנע כמה שיותר מדינות לא לתמוך בהצעה הטורקית המתנגדת להצהרת טראמפ.

יושב ראש הרשות אבו מאזן קיבל אמש חיזוק ממלך סעודיה סלמאן בן עבד אל עזיז, בתום פגישה בינהם אמש בריאד הבהיר לו המלך כי סעודיה עומדת מאחורי הפלסטינים בזכותם להקים מדינה משלהם.

מפלגת השלטון בדרום אפריקה הנחתה את הממשלה להוריד את דרג היחסים הדיפלומטיים עם ישראל ולהפוך את השגרירות בתל אביב למשרד אינטרסים. בהודעה מטעמה נכתב כי "הצעד בא כאות הזדהות עם תושביה המדוכאים של פלסטין".

שגרירת ארה"ב באו"ם, ניקי היילי, אמרה כי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ עוקב מקרוב אחר ההצבעה וכי הוא מתכונן לסמן את המדינות שיתמכו בהצעה. "ציטוט"

יצוין, כי מלבד ההצעה הזו שמלבד ההיבט ההצהרתי אין בה ממש, לא ננקטו כל צעדים או אמירות יוצאות דופן כנגד ישראל גם מצד מדינות ערביות מובילות. לבד ממדינות ערביות המרבות להתבטא כנגד ישראל באופן קבוע, מדינות ערביות מובילות הנחשבות להנהגת העולם הערבי, לא התבטאו בצורה יוצאת דופן כלפי הצהרת טראמפ וכלפי ההודעה לפיה שגרירות ארה"ב בישראל תעבור מתל אביב לירושלים.



0 תגובות